czwartek, 29 października 2009

Kruche rogaliki na piwie

Wcale nie są dla amatorów "złotego napoju", bo piwa w nich (na szczęście!) wogóle nie czuć ;). Podobno z tego ciasta przygotowuje się też paszteciki, niewiem. Za to jestem przekonana, że ta receptura jest wspaniała, rogaliki wychodzą bardzo kruche i delikatne, ale szybko tracą świeżość (już po 1, 2 dniach). Z przepisu Limonki.

kruche rogaliki na piwie

Kostkę masła (250 g) pokroić na mniejsze kawałki, dodać 3 szklanki mąki, 0,5 szklanki piwa i opakowanie cukru waniliowego. Wszystko szybko zagnieść i włożyć do lodówki na minimum godzinę. Wyjmować z lodówki porcję ciasta, wałkować, kroić i lepić rogaliki nadziewając czym dusza zapragnie ;) (u mnie były to świeże śliwki). Piec w 180 stopniach do lekkiego(!) zrumienienia (ok. 25 minut). Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem lub polukrować.

Ps. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby dodanie do ciasta trochę zwykłego cukru. Ja tak przynajmniej zrobie kolejnym razem..

Ps2: Przepis zapisuje w akcji halloweenowej Przytulanki. Rogaliki robi się tak szybko, ze zdązycie je przygotować kiedy dzieciaki będą już w drzwiach ;)... no, moze będzie jeszcze trzeba zaserwować im colę- na te 25 minut pieczenia ;P..

”mniejsza

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

schrupalabym kilka takich rogalikow!

Majana pisze...

Świetne są te rogaliki! CHętnie kiedyś zrobię :))

kasiaaaa24 pisze...

Właśnie piję kawę i marzę takim właśnie rogaliku :)

miika pisze...

Cudowne rogaliki koniecznie musze je zrobic:) Pozdrawiam futerkowakuchnia.blox.pl

Kredka pisze...

Próbowałam ostatnio takiego ciasta "na piwie" Jets bardzo dobre, trochę jak francuskie. Cudne rogaliki!